قبل أيام ظهرت تقارير تقول بأن أمازون تسعى إلى تحويل سلسلة Mass Effect إلى مسلسل، وقد ذكر التقرير بأن أمازون اقتربت بالحقيقة من إنهاء وإبرام تلك الصفقة ليتم بث المسلسل عبر Prime Video.
لكن يبدو بأن فكرة تحويل ماس إيفكت إلى مسلسل لم تحظَ بإعجاب David Gaider الكاتب الرئيسي السابق في BioWare. حيث نشر عبر حسابه على تويتر سلسلة تغريدات أبدى من خلالها رأيه بتحويل ماس إيفكت لمسلسل.
فقال بأنه لا يرحب بهذه الفكرة لأن قصة تلك السلسلة مبنية على شخصية يصممها اللاعب، بالتالي هذه الشخصية لا تملك أي شيء يميزها أو يعطيها كاريزما خاصة بها تجعل اللاعبين يتعلقون بها.
وأضاف بأن قصة اللعبة ترتكز بشكل أكبر على الشخصيات الجانبية والشخصيات المرافقة، لدرجة أن الجمهور تعلق كثيراً بهذه الشخصيات، ولهذا يجب أن يتم تقديم قصة تعطي تلك الشخصيات حقها، وهو يعتبر بأن المسلسل خيار أفضل من الأفلام بشرط أن يتم تقديم قصة عميقة تراعي مدى ارتباط اللاعبين بالشخصيات الثانوية.
هذا ونذكر بأن أنباءً انتشرت في فبراير الماضي تقول بأن بطل مسلسل The Witcher ربما يلمح لمشروع يخص Mass Effect.
For starters, ME and DA have a custom protagonist. Meaning said TV show will need to pick whether said protagonist will be male or female. Boom, right off the bat you’ve just alienated a whole bunch of the built-in fan base who had their hopes up.
— David Gaider (@davidgaider) November 25, 2021
You think I’m wrong? Consider just how MUCH of the story is off-loaded onto the companions. They are the cyphers through which the player gets most of their emotional engagement from. On their own, the DA and ME protagonists are… well, pretty boring. That’s not going to fly.
— David Gaider (@davidgaider) November 25, 2021
Having a TV show instead of a movie allows for more companion options, sure, but consider your own playthrough: only a handful of them had any meaningful presence in a single game. That will need to be the case for this story, to maintain coherence. A few companions, one romance.
— David Gaider (@davidgaider) November 25, 2021
Those plots had to take into account the player’s agency. They were kind of the shell upon which that player’s emotional engagement was delivered — usually through the companions and the choices themselves. Choice heightened engagement. Interactivity was the star, not the plot.
— David Gaider (@davidgaider) November 25, 2021
BUT consider this from the perspective of those making the TV show. They are not making it solely for the fans, those who already know the entire story and would be fine with moving onto something else.
The far larger audience are those who know nothing about ME or DA at all.
— David Gaider (@davidgaider) November 25, 2021