مدير تسويق اكسبوكس السابق Albert Penello دوماً ما يشارك اللاعبين عبر تويتر بوجهة نظره حول الجيل المقبل، وهو كان توقع ألا يزيد سعر جهاز بلايستيشن 5 عن 500 دولار وصدق بذلك فعلاً، اليوم وبعد انسدال الستار عن حدث PlayStation 5 Showcase يعود ليدلي برأيه حول Velocity Architecture الخاصة باكسبوكس الجديد وفائدتها التي ربما يتجاهلها الكثيرون.
حيث ذكر بأنه تبين بنهاية المطاف بأن سوني لا تختلف كثيراً عن فلسفة مايكروسوفت بما يخص الألعاب المشتركة بين الجيلين – بإشارة لقدوم ألعاب Horizon Forbidden West و Miles Morales قادمة للـ PS4 – وتساءل ماذا لو تمكنت بنية Velocity Architecture بأجهزة اكسبوكس القادمة من إعطاء أداء مماثل لوحدة SSD التي تفاخر سوني بسرعتها غير المسبوقة؟ وماذا سيحدث لو تمكن اكسبوكس سيريس اس من منح مالكيه سرعة إطارات أعلى من بلايستيشن 5؟ وقال بأنه يعتقد بأنه بالألعاب التي تصدر لأكثر من منصة ستكون سلاسة رسوم سيريس اس أفضل من بلايستيشن 5 بسبب امتلاكه معالج قريب من سيريس اكس.
Interesting turn of events today. Things that were held as being core to Sony's philosophy ("We believe in Generations") and bad messaging by Microsoft ("Console Exclusive" *also available on PC) were both embraced in today's show. Good validation for the Xbox strategy.
— Albert Penello (@albertpenello) September 16, 2020
Today reminds me that no company nails a 100% perfect launch. Xbox had some struggles, but have been extremely clear and honest in their messaging.
Sony leaned in hard on some differentiators then pulled the rug out at the end. What a bizarre way to land your last event.
— Albert Penello (@albertpenello) September 16, 2020
وقال بأنه مع معالج مثل الذي يملكه بلايستيشن 5 واستهداف دقة وضوح أعلى من سيريس اس لا بد أن يكون هناك بعض المقايضات بالأداء، ولكنه ينتظر تقارير ديجتال فاوندري عندما تصدر الأجهزة والألعاب لمعرفة أداء كل جهاز على أرض الواقع.
حسناً إذا كنتم تسألون ما هي Velocity Architecture؟ كنا قد نشرنا مقال عنها يوضح كيف أنها ستعزز السرعة وتقلل أحجام ملفات الألعاب.
That's true. But the CPU in the S is nearly the same as the X. And the CPU will have less GPU overhead to content with. So I'm willing to be that – for cross platform games – you'll see better framerates on Series S than you will on PS5.
— Albert Penello (@albertpenello) September 17, 2020
That's why my point was about getting to 10.2 *and* getting good framerates.
Either way – this is going to keep Digital Foundry plenty employed over the next few years.
— Albert Penello (@albertpenello) September 17, 2020
I see you're passionate on this. I await real game performance benchmarks to see what the implications are. If this works perfectly – I will be suitably impressed. But my spidey-sense tells me there are going to be tradeoffs. The good news is we will know for sure soon!
— Albert Penello (@albertpenello) September 17, 2020