يبدو بأن David Jaffe مبتكر God of War غير راضي تماماً عن أداء الألعاب ذات الميزانية الضخمة AAA التي تم طرحها بالسنوات الأخيرة رغم أن عدد كبير منها حقق نجاحات مذهلة.
المطور يأخذ على هذه الالعاب بأنها أصيبت بما يسمى داء التكرار أي أنها باتت تقدم في جميع أجزائها نفس نمط وعناصر أسلوب اللعب، وضرب مثال على ذلك لعبة Uncharted حيث ذكر بأنه على الرغم من أن الجزء الأخير منها A Thief’s End حقق قفزة بمستوى الرسوم عن الأجزاء السابقة لكنه مازال يقدم نفس عناصر أسلوب اللعب التي وجدت في الجزء الأول Uncharted 1: Drake’s Fortune.
Current Triple A video games are dying.
You just don't know it yet…https://t.co/KplOT3mkZk
— David Jaffe (@davidscottjaffe) November 23, 2018
The point of doing that is to say: what I did in 2001 with U1 PLAYS THE SAME (within most people's minds) as what I did in U4. At a pure mechanics level, the game isn't offering anything meaningfully new and FOR ME that is what I want in my games.
— David Jaffe (@davidscottjaffe) November 23, 2018
No, I mean all of those sorts of games. Uncharted suffers from it as well: same gameplay, better production. If that works for you, I respect that. Truly. I do. For me, once I play a game, I need the next game I play to offer something meaningfully fresh or I'm out.
— David Jaffe (@davidscottjaffe) November 23, 2018
هذا التكرار يجعل اللاعب بحسب ديفيد يشعر بنفس الشعور عند لعب الأجزاء الجديدة، ومن ثم عاد وأكد بأن انتقاده هذا لا يعني بأن أنتشارتد سيئة ولكن بالنسبة له يرى بأن عدم تقديم عناصر جديدة في كل جزء يفقد اللعبة الكثير من عنصر المفاجأة الذي قد يثير اللاعب ويحمسه للعبة، وختم بالقول بأنه يعتقد بأن معظم اللاعبين سوف يشاركونه وجهة النظر هذه بعد 3 أو 4 سنوات.
هذا وكان David Jaffe قد ألغى في يناير الماضي مشروعه الغير معلن عنه وقام بتسريح العديد من موظفي الاستوديو الذي أسسه بنفسه The Bartlet Jones Supernatural Detective Agency.
I think the job with sequels is to provide a blend of comfort food gameplay and news and surprising. I think most AAA games drop the ball on the new and surprising.
— David Jaffe (@davidscottjaffe) November 23, 2018
Right, which is why I say me- and others like me- are the canaries in the coalmine. In 3-4 years, my view will be most gamer's views. Just like back in the 90's game devs were getting sick of 2D mascot platformers YEARS before the audience was.
— David Jaffe (@davidscottjaffe) November 23, 2018